Page 107 - Rutes de llegendes i rondalles
P. 107

mirem a l’esquerra, podrem contemplar els turons de Sant Pere Màrtir i el Tibidabo.
Al costat de les ruïnes de la torre medieval, la Societat Excursionista de l’Ateneu Sant- justenc va situar una rosa dels vents metàl- lica que, a més d’assenyalar els punts cardi- nals que permeten orientar-se, conté gravat el nom de totes les localitats i muntanyes de l’entorn per poder identi car tots els ele- ments geogrà cs que s’hi albiren. Al llarg d’un caminet que envolta la torre, també s’ha col·locat un plafó fotogrà c amb imat- ges de les poblacions que tenim al davant.
3. Coll de Can Solanes
Un senderó bastit amb graons de fusta ens permet baixar de la penya del Moro a una pista forestal. Molt a prop, al coll de Can Solanes, trobem un pal indicador que ens desvia cap a un corriol que surt a l’esquerra amb les indicacions Font del Broll-La Salut. Aquest camí de tornada travessa un bosc embardissat on creix una vegetació variada, principalment roures, pins i alzines.
4. Riera de la Salut
Quan portem aproximadament cinc minuts de caminada, arribem a l’indicador de la
font del Broll i, en aquest punt, hem de deixar un trencall a la dreta. Una mica més endavant, localitzem el camí cap a la font, que surt a la nostra esquerra i va en direc- ció a la riera de la Salut. Seguirem pel camí que travessa una zona de bosc ombrívol on, encara que no ens  xem gaire en el terra, és difícil que ens passin desapercebudes les petjades i furgades de porcs senglars que