Page 19 - Rutes de llegendes i rondalles
P. 19

1. Figaró. Molí de Ca l’Antic
Si arribem en transport públic, des de l’es- tació de Figaró-Montmany seguim les indi- cacions que porten al Molí de Ca l’Antic, el punt d’informació del Parc, que es troba al centre de Figaró. Es tracta d’una cons- trucció del segle XVIII declarada Bé Cultural d’Interès Local.
Continuem pel carrer principal en línia recta  ns que acaben les cases, on una banderola ens indica els camins que por- ten al cim del turó de Tagamanent. S’hi pot anar seguint el curs de la riera de Vallcàr- quera o bé acompanyant el riu Congost  ns al poble de Tagamanent per després en lar cap al turó.
2. Per la riera de Vallcàrquera
Agafem el camí de la dreta i comencem a seguir el curs de la riera per un corriol ombrívol que resulta molt agradable durant els mesos d’estiu. Aquest recorregut com- parteix itinerari amb la Ruta dels arbres de Vallcàrquera, de manera que trobarem indi- cacions de les espècies arbòries i arbustives més destacades de la zona. Trobem Can Xicola, un molí d’aigua en procés de res- tauració, i en aquest punt agafem la pista asfaltada que porta a l’Escola de Natura la Rectoria de Vallcàrquera. També hi ha la possibilitat de visitar l’església romànica de
1. Escola de Natura la Rectoria de Vallcàrquera
Sant Pere de Vallcàrquera, a cinquanta metres del camí.
Després de travessar la rectoria i deixar el veïnat de Vallcàrquera enrere, comencem a en lar-nos per una pista forestal de terra argilosa cap al turó i el Parc Etnològic de Tagamanent.
3. El turó de Tagamanent
Arribem a la creu de Can Coll, on trobem un trencall que ve de l’altra variant del camí, que puja des de Tagamanent. Ens seguim en lant  ns que arribem a la pista asfaltada de la Pedralba, que porta al collet de Sant Martí, des d’on agafem el corriol que, a mà esquerra, encara la pujada al turó de Tagamanent.
Després de caminar set-cents metres i supe- rar-ne vuitanta de desnivell, arribem al con- junt monumental de Santa Maria de Taga- manent. Des d’aquest punt es tenen unes meravelloses vistes de la serralada Prelitoral Catalana, amb les muntanyes de Sant Llo- renç del Munt i l’Obac i Montserrat al fons.
Quan tornem al collet de Sant Martí, podem apropar-nos a la casa museu l’Agustí i,  ns i tot, dinar al restaurant de la masia Bellver.