Page 71 - Rutes de llegendes i rondalles
P. 71

Des de la bifurcació, es pot arribar al jaci- ment del poblat ibèric de les Maleses seguint la carena uns tres quilòmetres, per l’SL-C 150 (De la Conreria al turó de les Maleses).
3. El solell de Marina
El canvi de vegetació ens indica l’entrada a la zona solella de la serralada de Marina. L’alzinar deixa pas a una densa brolla de bruc i arboç que, progressivament, es torna més esclarissada. Com a resultat dels diver- sos episodis d’incendis, en aquests vessants hi predominen les formacions arbustives amb peus aïllats d’alzines, roures i pins, i s’hi poden observar perdius, xoriguers, cader- neres i gafarrons. A mesura que avancem, gaudim d’una bona panoràmica de la vall, amb el turó de Galzeran (485 m) al fons.
4. La cartoixa de Montalegre
Per primera vegada, a l’esquerra, veiem el gran edi ci de la cartoixa de Montalegre, on una petita comunitat de monjos cartoi- xans viuen pràcticament aïllats del món. Va ser a principis del segle XV quan dues comunitats cartoixanes, la de Sant Jaume de Vallparadís i la de Sant Pol de Mar, es van establir en aquestes terres.
5. Jaciment de Can Sent-romà
Al coll del turó de l’Home, deixem les mar- ques del GR 92 i seguim, a mà esquerra, per l’SL-C 145, que s’endinsa a la vall de Mon- talegre. Arribem a un revolt pronunciat, on agafem un corriol que surt a mà dreta. Després de travessar un dens matollar d’es- tepa blanca i gatosa, arribem a la riera de Montalegre. Descendim suaument i trobem el camí d’accés a la font de Sant Bru. La font, també coneguda com la dels Ocellets, està situada en un lloc ombrívol, envoltada de vegetació.
Tot seguit arribem a una pista que ens porta  ns a Can Sent-romà, una casa senyorial amb façana neogòtica de propietat privada. Just al costat s’hi van trobar restes d’una antiga vil·la romana del segle I aC que tenia com a activitat principal la producció de vi.
La pista continua  ns a la B-500, on seguim a mà esquerra per un corriol paral·lel a la carretera. Al cap de poc, hem de creuar-la i prendre el camí d’accés al barri de Can Puig- carbó. L’itinerari s’endinsa a Tiana per l’avin- guda del President Lluís Companys i, a través d’un recorregut urbà, tornem al punt d’inici.