Page 79 - Rutes de llegendes i rondalles
P. 79

Castell de Burriac. L’enginy de la castlana 87
1. Cabrera de Mar
Comencem l’itinerari a la plaça del poble de Cabrera de Mar, on hi ha la primera  ta, que ens indica que hem d’agafar la pujada de les Monges. Una mica més enda- vant, prenem el camí d’Agell, que porta al cementiri de Cabrera. No hi arribarem, però, ja que abans hem de trencar a l’es- querra per un carreró que enllaça amb un corriol i ens fa en lar muntanya amunt.
Un cop som al cim del turó d’en Punsola, continuem pel camí vorejant la urbanit- zació de Sant Joan de Munt. A la dreta, podem veure el veïnat d’Agell i l’alberg de la Torre Ametller.
2. La pujada al castell
Hem de continuar pel mateix sender  ns que arribem a una cruïlla de pistes fores- tals. Seguim recte i deixem a l’esquerra la pedrera de Can Serra i a la dreta la pista forestal que porta a la torre Ametller. Més endavant, passarem per l’esquerra del turó dels Oriols (322 m). Si volem allargar la caminada, podem pujar  ns al cim, des d’on tindrem una panoràmica excel·lent de la localitat d’Argentona.
Arribem al coll de Codera i, en aquest punt, connectem per l’esquerra
1. Castell de Burriac
amb la pista que porta al coll de Burriac. Per
arribar al castell, primer ens hem de dirigir cap a l’esquerra,  ns a una esplanada on trobem un monòlit commemoratiu.