Page 51 - MAKSİMUM BİZ | TEMMUZ 2022
P. 51

kamp yükü ile yürüyeceğimiz
ve su kaynaklarının kısıtlı olması nedeniyle oldukça fazla su taşımamız gerekeceğinden, yükümüzü mümkün olduğunca hafif tutmaya çalıştık. Trekking ve dağcılık yapan herkesin taşıma sistemi olan sırt çantalarımıza; yazlık uyku tulumu, kamp ocağı ve yedek tüp, kamp tencereleri, kafa lambası, ilk yardım çantası, olası aksiliklerde başımızın çaresine bakabilmemiz için tamir kiti,
mat, güneş kremi, sinkov, akşam ayaklarımızı dinlendirmek için terlik, yiyecek, sıcak ve soğuğa karşı koruma sağlayabilecek kıyafetler ve şapkamızı koyduk.
Bu tarz bir etkinlikte, hayatınızı idame ettirecek kadar eşyayı aldıktan sonra konfor alanınız veya rafine zevkleriniz için ekstradan aldığınız her şey size zulüm olabiliyor. Sıcakta özellikle yokuş çıkarken gereksiz her parçadan bir
an önce kurtulmakla, atma isteği arasında gelgit yaşadığınız için çantanıza koyacağınız her küçük parça için tekrar tekrar düşünmek gerekebiliyor. Ekibimiz 3 kişilik bir ekipti. Diğer iki arkadaşın kamp bilgisi olmasına rağmen ilk defa kamp yüklü uzun yürüyüşleri olacaktı.
Rotamızı Eski Datça’dan başlayarak, Domuzçukuru– Palamutbükü-Knidos olarak belirlemiştik. Cuma geceden İstanbul’dan yola çıkarak, cumartesi sabah erkenden Datça’ya vardık. Cumartesi gününü yiyecek alışverişi ve dinlenme günü olarak ayırdık. Yiyecek alışverişinde makarna, bulgur
gibi karbonhidrat ağırlıklı, çabuk enerji veren aynı zamanda da az yer kaplayan ve hafif yiyecekleri tercih ettik. Ayrıca yürüyüş boyunca öğle yemeği yiyecek
vakit olmadığı için öğlenleri ve kısa molalarda yiyebileceğimiz kuruyemiş, bisküvi ve kahvaltı içinde kaşardan oluşan bir yiyecek planlaması yaptık.
Cumartesi akşamı Datça’da bulduğumuz bir yerde kamp kurduk ve sabah 6’da kalkmak üzere uyuduk. Sabah erkenden aracımızı Datça merkeze bırakıp, taksi ile eski Datça’ya geçtik. Buradan kırmızı beyaz rota işaretlerini takip ederek 15 km’lik ilk rotamıza sabah 7’de başlamış olduk.
Rota eski Datça’daki evlerin arasından geçiyor. Böylece eski Datça’nın da büyük bir kısmını görmüş oluyorsunuz. Eski Datça bittikten sonra Hızırşah köyüne doğru tırmanarak ilerliyoruz. 600-700 metrelik bir patika dışında rotanın geri kalanını eski