Page 57 - STAV broj 202
P. 57

godine. Bio je to strašan prizor. Jednom je   Sadiković je iz rata izišao
          vojniku glava bila otkinuta, drugom pre-  s brojnim zdravstvenim
          polovljena. U tom mraku niko nije jaukao.
          Držao sam ljudski mozak u ruci. Nekima   problemima koji su u najvećoj
          su kosti bile poispadale od udara. Tu su   mjeri posljedica trostrukog
          poginula dvojica braće Keserovića. Njih   ranjavanja. Prvi je put ranjen
          trojica braće bili su u akciji. Najteže mi   na početku rata, drugi put na
          je bilo dolje u podrumu kad me je Rašo
          pitao za svoju braću. Tad sam vidio da je   Velića Glavici, kada mu je od
          i komandant Nanić pustio suze. To mi je   detonacije krv krenula na uši,
          bila jedna od najtežih situacija u životu.   te treći put u operaciji “Sana
          Reći čovjeku da su mu dva brata poginu-  95”. Godinama se teško nosi s
          la”, tužno će Sadiković.
                                            problemom gubitka ravnoteže i
          OD TRŽIŠNOG INSPEKTORA            otežanog disanja, a na oštećen
          DO VATROGASCA                     sluh već se navikao                  Šefik kao vatrogasac
            Nakon rata, komandant 506. kladuš-
          ke brigade Muhamed Babić predložio je   desilo da sam jedne prilike zamalo umro.   Sve uspone sam finansiram. Jedino mi
          Šefika Sadikovića za odlikovanje. Zbog   Jednog dana dok sam pušio, bio sam ostao   je za uspon na Mont Blanc i Elburs pomo-
          doprinosa u zarobljavanju velike količine   bez kisika. Iziđem vani na svjež zrak i,   glo Ministarstvo za pitanje boraca i inva-
          teškog naoružanja u Grmeču, Sadiković je   kako dišem, meni postaje sve više crno.   lida odbrambeno-oslobodilačkog rata u
          nagrađen “Srebrenim štitom”. “Koman-  Tad sam vidio smrt. I odjednom počnem   Vladi USK.”
          dant Babić me poslije rata planirao ak-  polahko dolaziti sebi. Počnem progleda-   Za vrijeme velikih poplava Šefik se s pri-
          tivirati kao vojno lice. Imao je namjeru   vati. Sjeo sam na stepenice i zaključio da   jateljima čamcem spušta niz rijeku Glinicu.
          poslati me da završim vojnu akademiju.   sam bio haman umro. Bio sam svjestan da   Svakog vikenda odlazi na planinu, ili šeće
          Međutim, na traženje tadašnjeg načelnika   ću najvjerovatnije umrijeti ako mi se ovo   krajiškim proplancima istražujući neistra-
          Općine Velika Kladuša Ejuba Alagića, za-  ponovi. Cigarete nisam smio ostaviti zbog   žene pećine, kanjon Une i ostale prirodne
          poslen sam kao općinski tržišni inspektor,   centra za ravnotežu, oštećenog detonaci-  fenomene. Za lijepog vremena biciklom
          gdje sam radio do 2000. godine. Vrlo brzo   jom. Nisam mogao nikuda ako dva sata   putuje na posao do Velike Kladuše, koja je
          sam zaveo reda na tom polju. Godine 2000.   ne zapalim. Doktor mi je rekao da imaju   udaljena 22 km. Nabavio je i detektor me-
          godine prešao sam u Vatrogasnu službu, u   neke tablete koje smiruju centar za ovi-  tala otkako sakuplja razne eksponate po
          kojoj i sad radim. Tu sam bio sudionik niza   snost, a centar za ravnotežu je uz njega,   starim gradinama i arheološkim lokalite-
          dramatičnih situacija. Jednom sam hvatao   pa možda i njega smire. Nabavio sam te   tima. U zanatskoj radnji godinama, nakon
          zmije koje su se bile naselile u kući gdje je   tablete iz Slovenije i ostavio sam cigare-  radnog vremena, obavlja bravarske poslove.
          živjela siromašna porodica s četvero djece.   te. Dva dana sam izdržao i treći dan sam   Kaže da je napravio stotine garažnih vrata
          Kasnije sam organizirao akciju i napravili   ostao bez ravnoteže i pao sam. Onda kre-  i drugih proizvoda. U tri staklenika proi-
          smo toj porodici novu kuću”, prisjeća se   nem u fizičku aktivnost. S prijateljima sam   zvodi ekološki zdravu hranu. U dvorištu
          Šefik Sadiković.                  osnovao planinarsko društvo 2009. godine   ima dječiju igraonicu, mali bazen sa živo-
            Sretan je, kaže, što je u zadnje vrijeme   i već prve godine smo išli na Marš mira u   pisnim kaskadama.
          mnogo bivših pripadnika Narodne odbra-  Srebrenicu”, ističe Sadiković.  Šefik Sadiković organizirao je niz huma-
          ne promijenilo mišljenje o karakteru rata   Život mu se drastično promijenio   nitarnih akcija za izgradnju kuća siromaš-
          i o Fikretu Abdiću.               kada je ostavio cigarete i okrenuo se pla-  nima, među njima i srpskom povratniku u
            Sadiković je iz rata izišao s brojnim   ninarstvu. “Zavolio sam to. Promijenio   naselju Bojna. Duže od 17 godina sudjeluje
          zdravstvenim problemima koji su u najve-  sam životne navike. Išao sam na Elburs,   u programu kumstva s jednom od porodica
          ćoj mjeri posljedica trostrukog ranjavanja.   Mont Blanc, Grossglockner, Triglav, Ma-  SOS Dječijeg sela u Sarajevu. Nekoliko go-
          Prvi je put ranjen na početku rata, drugi put   glić, Velebit, Durmitor, Olimp, Titov vrh   dina vodio je i ekološko udruženje.
          na Velića Glavici, kada mu je od detonacije   na Šar-planini, Jezerski vrh u Albaniji,   Ipak, rad u Vatrogasnom društvu Velika
          krv krenula na uši, te treći put u operaciji   Musalu u Bugarsku, u Tursku i drugdje.   Kladuša u najvećoj je mjeri obilježio nje-
          “Sana 95”. Godinama se teško nosi s proble-  Imao sam stotine uspona na najviše pla-  gov život. To je ono što najbolje odgovara
          mom gubitka ravnoteže i otežanog disanja,   ninske vrhove u Bosni i Hercegovini i u   njegovom nemirnom i dobronamjernom
          a na oštećen sluh već se navikao.   regiji. Na Triglav idem svake godine. Na   duhu jer, pomažući ljudima u nevolji, Sa-
            “Sve sam to pokušavao na razne nači-  Dinari sam bio više puta. Velebit sam sko-  diković u potpunosti ispoljava svoj karak-
          ne liječiti, ali nije išlo. Sve dok mi se nije   ro sav obišao.      ter služeći zajednici u kojoj živi.   n

Na Treskavici                                                                                Na Triglavu