Page 76 - חוברת על״ה 16
P. 76

‫חלומות לחוד ומציאות‬                                             ‫רגע לפני שיצאנו‪ ,‬סיפר לנו הישיש הבדואי על נכדיו‬
‫לחוד‪ .‬כעבור ‪ 27‬שנים‬                                             ‫המשרתים בצה"ל ועל כך שאת הארץ הוא מכיר‬
‫הגעתי לאזור שוב‪ ,‬הפעם‬                                           ‫עוד מימי הטורקים והבריטים‪" .‬שתדעו לכם‪ ",‬אמר‪,‬‬
‫הגעתי עם מש"צים במהלך‬                                           ‫"הארץ הזו לא נראתה ככה‪ .‬אתם מחפשים מעיין‪ ,‬מים‬
‫כנס חנוכה‪ .‬בשלב מסוים‪,‬‬                                          ‫חיים? אתם הבאתם לכאן את המעיין‪ ,‬את הפריחה‬
‫אחרי שראינו את פריחת‬
‫הנרקיסים המהממים בנחל‬                                                                           ‫ואת השגשוג‪ ,‬ותודה על כך‪".‬‬
‫אשלון (אולי רמז לנרקסיזם‬

‫ואנחנו? כל רצוננו באותו רגע היה‬
                                                                ‫לשבת כמה דקות לנוח‪ .‬פשוט‬

‫להתיישב במקום מוצל‬

‫בירידה לכיוון ממשית‪ ,‬ראיתי אבן דרך חשובה‪ :‬אבן‬                   ‫אומנם תרומתנו הצנועה לארץ הייתה שתיית הקפה‬
‫שעליה סימון של שביל ישראל‪ .‬השביל כבר אינו‬                       ‫המהביל‪ ,‬אבל אמרנו תודה מבוישת‪ ,‬נישקנו את‬
‫עובר שם‪ ,‬אבל הדרך ממשיכה‪ ,‬ואיתה הצועדים בה‬                      ‫כף ידו המיובלת מעמל וממדבר והמשכנו במסלול‪.‬‬
‫אל האור ואל העתיד‪ ,‬צועדים ומוסיפים עוד אבן ועוד‬                 ‫בשעות אחר הצהריים המאוחרות‪ ,‬הגענו סוף סוף אל‬